FAQ

Betaalmethodes

Online bestellingen:

Deze kunnen betaald worden met bancontact online, Mastercard, Visacard, of Apple Pay.

Afhalingen:

Ter plekke kan zowel cash, als met bancontact betaald worden. Het is niet toegestaan om achteraf te betalen met overschrijving.

 

 

Betaalmethodes Betaling Eco-cheques / Consumptiecheques
Heb ik garantie op de batterij van mijn aankoop?

U hebt op elk toestel dat bij ons is aangekocht 1jaar garantie op de batterij. Deze garantie is geldig zodra de conditie van de batterij onder de 80% zakt.

1) U beschikt over een iPhone

(Bij een iPhone te vinden onder instellingen, batterij, batterijconditie)

Indien de batterij onder de 80% scoort kan deze meteen gratis ter plekke vervangen worden na afspraak. Een afspraak kan je maken via één van onze filialen hier te vinden.

Indien u niet kan langskomen kan u hem ook steeds opsturen. Volg hiervoor de stappen in deze link

Uw toestel zal hersteld worden binnen de 3 werkdagen.

2) U beschikt over een iPad of Macbook

Bij een iPad of Macbook kan je de batterij niet zelf nakijken, en zal het toestel in een servicecenter van iRepairshop moeten uitgelezen worden.

Een afspraak kan je maken via één van onze filialen hier te vinden.

Indien u niet kan langskomen kan u hem ook steeds opsturen. Volg dan even deze stappen.

Uw toestel zal hersteld worden binnen de 3 werkdagen.

Garantie
Hoe kan ik de overname van een oude iPhone of iPad regelen?

Wij kunnen telkens 1 iPhone of iPad overnemen, bij aankoop van een nieuw toestel bij ons. Losse overnames worden niet gedaan. De overname-prijzen  kan u in de tabellen hieronder terugvinden.

OPTIE 1: Hoe kan ik een toestel ter overname binnengeven indien ik het nieuwe online besteld heb? (OPGELET dit kan maximum tot 1maand na factuurdatum)

  1. Zorg dat het over te laten toestel volledig is gewist (indien van toepassing). Dit kan je doen door eerst de iCloud uit te loggen. Nadien in de instellingen - algemeen - stel opnieuw in - wis alle inhoud en instellingen.
  2. Zorg dat het toestel zorgvuldig ingepakt is in een doos. Steek er een kopie van de factuur bij van de aankoop van het nieuwe toestel en vermeld daarop dat dit een toestel ter overname is. Vermeld ook de rekeningnummer waarop de vergoeding mag betaald worden.
  3. Volg nadien de stappen via deze link
  4. Het tegoed bedrag zal terugbetaald worden op uw rekeningnummer.

OPTIE 2: Hoe kan ik een toestel ter overname binnengeven indien ik het nieuwe ter plekke afhaal?

  1. Zorg dat het over te laten toestel volledig is gewist (indien van toepassing). Dit kan je doen door eerst de iCloud uit te loggen. Nadien in de instellingen - algemeen - stel opnieuw in - wis alle inhoud en instellingen. Doe dit zeker alvorens het toestel binnen te brengen! indien hij niet is gewist, is geen overname mogelijk.
  2. Het tegoed bedrag zal in korting gebracht worden op de aankoop van uw nieuw toestel.

NOTA: Indien je het toestel nog niet kan wissen op voorhand, dan kan je het toestel ook nadien binnen brengen. Het bedrag zal u dan per overschrijving nadien op uw rekening betaald worden.

iPhone's:

Type toestel Werkend + nieuwstaat Werkend + gebruikt Gebroken scherm Afgeleefd / gebroken / voor- en achterzijde kapot Dood
           
iPhone SE2020 60 50 20 20 10
iPhone SE2022 140 120 50 20 10
iPhone X / Xr 70 60 30 20 10
iPhone Xs 90 80 30 20 10
iPhone Xsmax 100 90 50 30 10
iPhone 11 100 90

50

30 10
iPhone 11pro 160 150 70 30 20
iPhone 11promax 180 160 80 40

20

iPhone 12 170 160 90 50 20
iPhone 12Mini 140 120 90 50 20
iPhone 12Pro 200 180 130 60 20
iPhone 12Pro Max 230 210 140 70

30

iPhone 13 230 210 90 70 30
iPhone 13mini 210

190

80 70 30
iPhone 13PRO 320 300 160 90 40
iPhone 13PRO MAX 380 360 200 90

40

iPhone 14 260 240 100 90 40
iPhone 14plus 280 260 100 90 40
iPhone 14PRO 400 380 170 100 40
iPhone 14PRO MAX 440 400 180 120 40
iPhone 15 450 420 200 130 40
iPhone 15plus 450 420 200 130 40
iPhone 15PRO 550 500 200 160 40
iPhone 15PRO MAX 590 560 270 180 40
iPhone 16 550 500 290 200 60
iPhone 16plus 600 550 300 200 60
iPhone 16PRO 700 650 330 240 60
iPhone 16PRO MAX 750 700 350 250 60
iPhone 17 750 700 350 250 80
iPhone 17PRO 850 800 350 250 80
iPhone 17PRO MAX 950 900 500 300 90
iPhone 17 Air 800 750 350 250 80

iPad's:

Type toestel Werkend + nieuwstaat Werkend + gebruikt Gebroken scherm Afgeleefd / gebroken / voor- en achterzijde kapot Dood
           
iPad 6th 60 50 30 10 0
iPad 7th 80 70 30 10 0
           
iPad 8th 100 90 30 20 0
iPad 9th 140 100 40 20 0
iPad Air 3 150 130 40 30 0
iPad Air 4 200 180 50 35 10
iPad Air 5 250 220 60 40 10
iPad Mini 4 80 70 30 30 10
iPad Mini 5 120 100 40 30 10
iPad Mini 6 200 150 60 40 10
iPad Mini 7 250 200 70 40 10
iPad Pro 2 12,9" 250 200 100 60 50
iPad Pro 3 11" 250 200 100 70 50
iPad Pro 3 12,9" 300 270 130 90 50
iPad Pro 4 11" 330 300 130 90

60

iPad Pro 4 12,9" 400 350 170 100 60
iPad Pro 5 11" 400

350

200 130 60
iPad Pro 5 12,9" 450 400 250 150 70
iPad 2022 230 200 80 50 20
iPad Pro 6 11" 400 350 200 130 60
iPad PRO 6 12,9" 500 450 300 200 70
iPad PRO 7 11inch 450 400 250 150 70
iPad PRO 7 13inch 600 550 300 150 80
iPad Air 2024 11/13inch 400 350 200 100 70

 

Nota: overnameprijzen zijn enkel geldig bij aankoop van een nieuwe toestel bij iRepairshop.
Het toestel moet volledig gewist zijn en vrij van icloud (TESTEN!) tenzij als “dood” verklaard. Overnameprijzen zijn onder voorbehoud van een perfecte werking.

Indien het toestel een batterij heeft met een conditie lager dan 85% gaat er 25€ van de overnameprijs af.

* Alle prijzen in euro, onder voorbehoud van wijzigingen en afhankelijk van de staat van het toestel.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Overnames
Hoe retourneer ik een bestelling of defect toestel? (Binnen de garantie)
  1. Indien u een bestelling bestaande uit accesoires of covers wenst terug te sturen ter annulatie van uw bestelling kan u gewoon de stappen in deze link volgen. 
  2. Indien u een iPhone of iPad wenst te retourneren, is het noodzakelijk het toestel eerst te wissen. In geval van een iPhone of iPad kan u dit terugvinden onder: instellingen, algemeen, stel opnieuw in, wis alle inhoud en instellingen. (Indien dit niet lukt vermeld dit ook even bij de zending.) Zorg zelf voor een backup zodat u geen gegevens verliest. Vermeld ook duidelijk dat het gaat om een omruiling, herstelling of annulatie! Nadien volg je alle stappen via deze link                                                                                                                  
  3. Gaat het om een Macbook/iMac/Mac Mini is het enkel noodzakelijk om de iCloud  uit    te loggen. dit kan je terugvinden onder instellingen, Apple id, overzicht, uitloggen. Zorg in dit geval ook zelf voor een backup van uw gegevens. En wis alle bestanden/documenten. Opgelet, dit is geheel op eigen verantwoordelijkheid. iRepairshop kan in geen geval verantwoordelijk gesteld worden voor documenten die niet gewist werden van het toestel. Vermeld ook duidelijk dat het gaat om een omruiling, herstelling of annulatie! nadien volg je alle stappen via deze link

                   

Uw zending zal vervangen/hersteld worden binnen de 2 werkdagen. Of indien u kiest voor een annulatie zal de terugbetaling gebeuren binnen de 5werkdagen na ontvangst.

 

Garantie Herstelling
Kan ik betalen met eco-cheques / consumptiecheques of cadeaucheques?

Ecocheques (GEEN PAPIEREN ECOCHEQUES):

Hiermee kan u alle toestellen kopen die "refurbished" zijn, of elke herstelling laten uitvoeren. Ecocheques kunnen niet gebruikt worden op nieuwe toestellen, of accessoires. U kan de eco-cheques enkel gebruiken fysiek in onze verkooplocaties (Gentsesteenweg 283 Zele, Markt 52 Zele, Gentse Steenweg 6 Lokeren). Dus niet in de online webshop, of andere verkooppartner op onze website waar deze niet zijn geaccepteerd.

Consumptiecheques:

Hiermee kan u uit het hele gamma aankopen doen. U kan de consumptiecheques enkel gebruiken fysiek in onze verkooplocaties (Gentsesteenweg 283 Zele, Markt 52 Zele EN Gentse Steenweg 6 Lokeren). Dus niet in de online webshop, of andere verkooppartner op onze website waar deze niet zijn geaccepteerd.

Cadeaucheques (PLUXEE):

Hiermee kan u uit het hele gamma aankopen doen. U kan de cadeaucheques enkel gebruiken fysiek in onze verkooplocaties (Gentsesteenweg 283 Zele, Markt 52 Zele EN Gentse Steenweg 6 Lokeren). Dus niet in de online webshop, of andere verkooppartner op onze website waar deze niet zijn geaccepteerd.

 

 

 

 

Betaalmethodes Eco-cheques / Consumptiecheques
Kan ik mijn playstation bij jullie overlaten?

Hoe kan ik mijn Playstation bij jullie overlaten en welk bedrag kan ik ervoor krijgen?

U kan bij ons een playstation 4 overlaten, indien bij ons een nieuwe playstation 5 wordt aangekocht. Losse overname van een playstation 4 doen we niet.

Voor de exacte overnameprijs is het afhankelijk van het aantal controllers + de conditie en model van de playstation. U kan hiervoor steeds met ons contact opnemen en een mail sturen naar helpdesk@irepairshop.be

Heb je een Playstation 5 ter overname? Dan kan deze overgenomen worden los, onafhankelijk van een andere aankoop. Overnameprijs hiervan is afhankelijk van het model, conditie en het aantal controllers. Wens je een indicatie van de overnameprijs? Neem gerust met ons contact op via helpdesk@irepairshop.be

 

 

Overnames
Krijg ik een factuur van de aankoop?

U Krijgt bij elke aankoop steeds een factuur met daarop duidelijk de aankoopdatum vermeld voor eventuele garantie.

Bedrijven krijgen ook steeds de factuur met vermelding van hun btw-nummer.

Factuur Garantie
Wanneer heb ik garantie op mijn toestel?

Al onze toestellen worden verkocht met 12 maanden garantie.

De garantie is geldig op alles behalve waterschade, valschade of verkeerde handeling van het toestel.

Op de batterij is 12maand garantie. Deze garantie is geldig zodra de capaciteit van de batterij onder de 80% zakt.

Voor de gedetailleerde info kan je steeds terecht in onze algemene voorwaarden.

Garantie
Welke batterij-conditie mag ik verwachten van mij aankoop?

Elke verkocht toestel (iPhone, iPad, Macbook) met een batterij wordt bij het testproces uitgebreid getest. De conditie van de batterij moet minstens 85% scoren.

Indien dit niet het geval is wordt de batterij steeds vervangen door een nieuwe.

Dit zowel voor toestellen met lichte gebruikssporen, als toestellen in nieuwstaat.

Verder is er steeds 1jaar garantie op elke batterij. Zakt deze conditie onder de 80% in het eerste jaar, kan ze meteen ter plekke gratis vervangen worden.

Batterij Garantie