FAQ

Betaalmethodes

Online bestellingen:

Deze kunnen betaald worden met bankcontact online, of via overschrijving. Let wel op de de doorlooptijd via overschrijving groter is. (Verzending zal plaatsvinden zodra de betaling ontvangen is.)

Afhalingen:

Ter plekke kan zowel cash, als met bankcontact betaald worden. Het is niet toegestaan om achteraf te betalen met overschrijving.

Betaalmethodes
Heb ik garantie op de batterij van mijn aankoop?

U hebt op elk toestel dat bij ons is aangekocht 1jaar garantie op de batterij. Deze garantie is geldig zodra de conditie van de batterij onder de 80% zakt.

1) U beschikt over een iPhone

(Bij een iPhone te vinden onder instellingen, batterij, batterijconditie)

Indien de batterij onder de 80% scoort kan deze meteen gratis ter plekke vervangen worden na afspraak. Een afspraak kan je maken via één van onze filialen hier te vinden.

Indien u niet kan langskomen kan u hem ook steeds opsturen. Volg hiervoor de stappen in deze link

Uw toestel zal hersteld worden binnen de 3 werkdagen.

2) U beschikt over een iPad of Macbook

Bij een iPad of Macbook kan je de batterij niet zelf nakijken, en zal het toestel in een servicecenter van iRepairshop moeten uitgelezen worden.

Een afspraak kan je maken via één van onze filialen hier te vinden.

Indien u niet kan langskomen kan u hem ook steeds opsturen. Volg dan even deze stappen.

Uw toestel zal hersteld worden binnen de 3 werkdagen.

Garantie
Herstellingstijden

De vermelde herstellingstijden op de website zijn een referentie. Afhankelijk van de drukte kan het toch zijn dat de hersteltijd enigszinds oploopt. Gelieve hiervoor uw begrip te tonen.

Herstelling Hersteltijden
Hoe breng ik een toestel in een fysieke winkel binnen voor herstelling onder garantie?

U kan in 1 van onze fysieke winkels terecht te vinden via deze link: 

https://www.irepairshop.be/nl/winkels

Let goed op, niet in elk filiaal kan een herstelling meteen ter plekke uitgevoerd worden, lees goed de uitleg bij elk filiaal !

Maak indien mogelijk een afspraak via de online kalender, zo kunnen we u meteen ter plekke helpen. En uw probleem ter plekke oplossen.

Zorg ervoor dat u uw aankoopbewijs meebrengt zodat we de garantie kunnen controleren (indien u dit niet meer heeft kunnen we dit bij ons ook opzoeken. Maar dit leidt tot een langere wachttijd. )

 

Herstelling
Hoe kan ik de overname van een oude iPhone regelen?

Wij kunnen telkens 1 iPhone overnemen, bij aankoop van een nieuw toestel bij ons. Losse overnames worden niet gedaan. De overname-prijzen  kan u in de tabel hieronder terugvinden.

OPTIE 1: Hoe kan ik een toestel ter overname binnengeven indien ik het nieuwe online besteld heb? (OPGELET dit kan maximum tot 1maand na factuurdatum)

  1. Zorg dat het over te laten toestel volledig is gewist (indien van toepassing). Dit kan je doen door eerst de iCloud uit te loggen. Nadien in de instellingen - algemeen - stel opnieuw in - wis alle inhoud en instellingen.
  2. Zorg dat het toestel zorgvuldig ingepakt is in een doos. Steek er een kopie van de factuur bij van de aankoop van het nieuwe toestel en vermeld daarop dat dit een toestel ter overname is. Vermeld ook de rekeningnummer waarop de vergoeding mag betaald worden.
  3. Volg nadien de stappen via deze link
  4. Het tegoed bedrag zal terugbetaald worden op uw rekeningnummer.

OPTIE 2: Hoe kan ik een toestel ter overname binnengeven indien ik het nieuwe ter plekke afhaal?

  1. Zorg dat het over te laten toestel volledig is gewist (indien van toepassing). Dit kan je doen door eerst de iCloud uit te loggen. Nadien in de instellingen - algemeen - stel opnieuw in - wis alle inhoud en instellingen. Doe dit zeker alvorens het toestel binnen te brengen! indien hij niet is gewist, is geen overname mogelijk.
  2. Het tegoed bedrag zal in korting gebracht worden op de aankoop van uw nieuw toestel.

NOTA: Indien je het toestel nog niet kan wissen op voorhand, dan kan je het toestel ook nadien binnen brengen. Het bedrag zal u dan per overschrijving nadien op uw rekening betaald worden.

Type toestel Werkend + nieuwstaat Werkend + gebruikt Gebroken scherm Afgeleefd / gebroken / voor- en achterzijde kapot Dood
iPhone SE 40 30 10 10 0
iPhone SE2020 200 150 75 60 20
iPhone 6s 45 40 25 10 0
           
iPhone 6s+ 70 50 45 35 0
iPhone 7 50 30 25 10 0
iPhone 7+ 75 65 50 40 0
iPhone 8 100 80 50 30 10
iPhone 8+ 175 150 100 65 20
iPhone X / Xr 180 160 90 65 20
iPhone Xs 200 190 100 80 30
iPhone Xsmax 250 230 170 100 30
iPhone 11 300 270

170

100 30
iPhone 11pro 380 350 250 150 40
iPhone 11promax 400 380 300 150

50

iPhone 12 450 400 300 275 50
iPhone 12Mini 400 375 275 200 50
iPhone 12Pro 600 550 400 300 65
iPhone 12Pro Max 650 600 450 350

80

iPhone 13 650 600 450 400 100
iPhone 13mini 600

550

450 375 80
iPhone 13PRO 750 650 550 450 100
iPhone 13PRO MAX 800 750 700 500 100

 

Nota: overnameprijzen zijn enkel geldig bij aankoop van een nieuwe toestel bij iRepairshop.
Het toestel moet volledig gewist zijn en vrij van icloud (TESTEN!) tenzij als “dood” verklaard.

* Alle prijzen in euro, onder voorbehoud van wijzigingen en afhankelijk van de staat van het toestel.

 

 

 

 

 

Overnames
Hoe retourneer ik een bestelling of defect toestel? (Binnen de garantie)
  1. Indien u een bestelling bestaande uit accesoires of covers wenst terug te sturen ter annulatie van uw bestelling kan u gewoon de stappen in deze link volgen. 
  2. Indien u een iPhone of iPad wenst te retourneren, is het noodzakelijk het toestel eerst te wissen. In geval van een iPhone of iPad kan u dit terugvinden onder: instellingen, algemeen, stel opnieuw in, wis alle inhoud en instellingen. (Indien dit niet lukt vermeld dit ook even bij de zending.) Zorg zelf voor een backup zodat u geen gegevens verliest. Vermeld ook duidelijk dat het gaat om een omruiling, herstelling of annulatie! Nadien volg je alle stappen via deze link                                                                                                                  
  3. Gaat het om een Macbook/iMac/Mac Mini is het enkel noodzakelijk om de iCloud  uit    te loggen. dit kan je terugvinden onder instellingen, Apple id, overzicht, uitloggen. Zorg in dit geval ook zelf voor een backup van uw gegevens. En wis alle bestanden/documenten. Opgelet, dit is geheel op eigen verantwoordelijkheid. iRepairshop kan in geen geval verantwoordelijk gesteld worden voor documenten die niet gewist werden van het toestel. Vermeld ook duidelijk dat het gaat om een omruiling, herstelling of annulatie! nadien volg je alle stappen via deze link

                   

Uw zending zal vervangen/hersteld worden binnen de 2 werkdagen. Of indien u kiest voor een annulatie zal de terugbetaling gebeuren binnen de 5werkdagen na ontvangst.

 

Garantie Herstelling
Hoe stuur ik een toestel op ter herstelling? (Buiten de garantie)
  1. Maak zelf een reservekopie of backup van uw gegevens zodat u geen gegevens verliest.
  2. Volg de stappen in deze link.

Uw toestel zal hersteld worden binnen de 3 werkdagen.

Herstelling
Kan ik betalen met eco-cheques / consumptiecheques?

Ecocheques:

Hiermee kan u alle toestellen kopen die "refurbished" zijn. Ecocheques kunnen niet gebruikt worden op nieuwe toestellen, of accessoires. U kan de eco-cheques enkel gebruiken fysiek in onze verkooplocaties (Gentsesteenweg 283 Zele, Markt 52 Zele, Gentse Steenweg 6 Lokeren). Dus niet in de online webshop, of andere verkooppartner op onze website waar deze niet zijn geaccepteerd.

Consumptiecheques:

Hiermee kan u uit het hele gamma aankopen doen. U kan de consumptiecheques enkel gebruiken fysiek in onze verkooplocaties (Gentsesteeneg 283 Zele, Markt 52 Zele, Gentse Steenweg 6 Lokeren). Dus niet in de online webshop, of andere verkooppartner op onze website waar deze niet zijn geaccepteerd.

 

Betaalmethodes Eco-cheques / Consumptiecheques
Kortingen bij grote aankopen?

Ben je van plan een grote aankoop te doen van meerdere toestellen? Neem dan eerst contact op met ons via helpdesk@irepairshop.be

Zo kunnen we u een aangepast prijs aanbieden naar gelang de grootte van uw bestelling. 

Korting
Krijg ik een factuur van de aankoop?

U Krijgt bij elke aankoop steeds een factuur met daarop duidelijk de aankoopdatum vermeld voor eventuele garantie.

Bedrijven krijgen ook steeds de factuur met vermelding van hun btw-nummer.

Factuur Garantie
Levering en verzending

Alle verzendingen gebeuren door middel van B-Post verzekerde verzending. De verzendkosten bedragen €6 voor bestellingen onder de €50. Vanaf €50 is de verzending volledig gratis.

De levertermijn binnen België is 1-2 werkdagen, voor buitenland 3-4 werkdagen.

U ontvangt steeds bij elke bestelling een track and trace nummer zodat u het pakket kan volgen.

Verzending
Nieuwstaat / Gebruikt / Refurbished?

Met "nieuwstaat" wordt bedoeld toestellen die zo goed als nieuw zijn, geen of zeer minieme gebruikssporen. De toestellen zijn in de meeste gevallen voorzien van een nieuw scherm en achterzijde. Met andere woorden refurbished (gereviseerd). Elke batterij werd getest en indien nodig vervangen zodat de gebruiksduur van het toestel maximaal is.

Met "gebruikt" wordt bedoeld toestellen met lichte krassen op scherm of achterzijde. Maar uiteraard perfect werkend en voorzien van 2jaar garantie. De batterij werd getest en indien nodig vervangen zodat de gebruiksduur van het toestel maximaal is.

Met "Refurbished" wordt bedoeld dat het toestellen zijn die gereviseerd zijn. Met andere woorden ongeacht de uiterlijke staat (Nieuwstaat of gebruikt) zijn dit toestellen die volledig zijn nagekeken en in orde gebracht. zodat het toestel een perfecte werking heeft.

Toestelconditie
Op voorraad / Binnenkort beschikbaar?

Toestellen waarbij vermeld staat: "in voorraad" kunnen meteen besteld worden en worden geleverd binnen de 24h na ontvangst van betaling. (Op voorwaarde dat de transportdienst geen vertraging heeft.)

Toestellen met daarbij vermeld "binnenkort beschikbaar" zijn toestellen die niet fysiek in stock zijn. Aangezien wij marktafhankelijk zijn, (afhankelijk van wat in recyclage komt). Kunnen wij hierop ook geen specifieke datum zetten wanneer deze terug op voorraad komen. Doorgaans krijgen we wekelijks nieuwe voorraad binnen. Alles wordt dan ook tijdig aangepast online. Je kan je steeds online bij het desbetreffende toestel aanmelden om een mail te krijgen zodra  dit toestel in voorraad komt.

Voorraad
Samenwerking met iRepairshop?

Zit je zelf in dezelfde branche en wens je met ons samen te werken? neem dan contact op met ons via helpdesk@irepairshop.be

Samenwerking
Samsung herstellingen?

Wij herstellen ook met veel plezier uw Samsung toestellen. Let wel op, voor samsung hebben we niet steeds alle onderdelen standaard in voorraad. Wens je graag dat de herstellen snel kan uitgevoerd worden? Neem dan op voorhand met ons contact op via helpdesk@irepairshop.be . Indien mogelijk stuur het modelnummer meteen mee door, dit kan je normaal aan de achterzijde van uw toestel terugvinden, en ziet er als volgt uit: SM-XXX (de XXX zijn cijfers).

Samsung herstellingen?
Wanneer heb ik garantie op mijn toestel?

Al onze toestellen worden verkocht met 24 maanden garantie.

De garantie is geldig op alles behalve waterschade, valschade of verkeerde handeling van het toestel.

Op de batterij is 12maand garantie. Deze garantie is geldig zodra de capaciteit van de batterij onder de 80% zakt.

Voor de gedetailleerde info kan je steeds terecht in onze algemene voorwaarden.

Garantie
Welke batterij-conditie mag ik verwachten van mij aankoop?

Elke verkocht toestel (iPhone, iPad, Macbook) met een batterij wordt bij het testproces uitgebreid getest. De conditie van de batterij moet minstens 85% scoren.

Indien dit niet het geval is wordt de batterij steeds vervangen door een nieuwe.

Dit zowel voor toestellen met lichte gebruikssporen, als toestellen in nieuwstaat.

Verder is er steeds 1jaar garantie op elke batterij. Zakt deze conditie onder de 80% in het eerste jaar, kan ze meteen ter plekke gratis vervangen worden.

Batterij Garantie