FAQ

Betaalmethodes

Online bestellingen:

Deze kunnen betaald worden met bankcontact online, of via overschrijving. Let wel op de de doorlooptijd via overschrijving groter is. (Verzending zal plaatsvinden zodra de betaling ontvangen is.)

Afhalingen:

Ter plekke kan zowel cash, als met bankcontact betaald worden. Het is niet toegestaan om achteraf te betalen met overschrijving.

Betaalmethodes
Heb ik garantie op de batterij van mijn aankoop?

U hebt op elk toestel dat bij ons is aangekocht 1jaar garantie op de batterij. Deze garantie is geldig zodra de conditie van de batterij onder de 80% zakt.

1) U beschikt over een iPhone

(Bij een iPhone te vinden onder instellingen, batterij, batterijconditie)

Indien de batterij onder de 80% scoort kan deze meteen gratis ter plekke vervangen worden na afspraak. Een afspraak kan je maken via één van onze filialen hier te vinden.

Indien u niet kan langskomen kan u hem ook steeds opsturen. Volg hiervoor de stappen in deze link

Uw toestel zal hersteld worden binnen de 3 werkdagen.

2) U beschikt over een iPad of Macbook

Bij een iPad of Macbook kan je de batterij niet zelf nakijken, en zal het toestel in een servicecenter van iRepairshop moeten uitgelezen worden.

Een afspraak kan je maken via één van onze filialen hier te vinden.

Indien u niet kan langskomen kan u hem ook steeds opsturen. Volg dan even deze stappen.

Uw toestel zal hersteld worden binnen de 3 werkdagen.

Garantie
Herstellingstijden

De vermelde herstellingstijden op de website zijn een referentie. Afhankelijk van de drukte kan het toch zijn dat de hersteltijd enigszinds oploopt. Gelieve hiervoor uw begrip te tonen.

Herstelling Hersteltijden
Hoe breng ik een toestel in een fysieke winkel binnen voor herstelling onder garantie?

U kan in 1 van onze fysieke winkels terecht te vinden via deze link: 

https://www.irepairshop.be/nl/winkels

Let goed op, niet in elk filiaal kan een herstelling meteen ter plekke uitgevoerd worden, lees goed de uitleg bij elk filiaal !

Maak indien mogelijk een afspraak via de online kalender, zo kunnen we u meteen ter plekke helpen. En uw probleem ter plekke oplossen.

Zorg ervoor dat u uw aankoopbewijs meebrengt zodat we de garantie kunnen controleren (indien u dit niet meer heeft kunnen we dit bij ons ook opzoeken. Maar dit leidt tot een langere wachttijd. )

 

Herstelling
Hoe kan ik de overname van een oude iPhone regelen?

Wij kunnen telkens 1 iPhone overnemen, bij aankoop van een nieuw toestel bij ons. Losse overnames worden niet gedaan. De overname-prijzen  kan u in de tabel hieronder terugvinden.

OPTIE 1: Hoe kan ik een toestel ter overname binnengeven indien ik het nieuwe online besteld heb? (OPGELET dit kan maximum tot 1maand na factuurdatum)

  1. Zorg dat het over te laten toestel volledig is gewist (indien van toepassing). Dit kan je doen door eerst de iCloud uit te loggen. Nadien in de instellingen - algemeen - stel opnieuw in - wis alle inhoud en instellingen.
  2. Zorg dat het toestel zorgvuldig ingepakt is in een doos. Steek er een kopie van de factuur bij van de aankoop van het nieuwe toestel en vermeld daarop dat dit een toestel ter overname is. Vermeld ook de rekeningnummer waarop de vergoeding mag betaald worden.
  3. Volg nadien de stappen via deze link
  4. Het tegoed bedrag zal terugbetaald worden op uw rekeningnummer.

OPTIE 2: Hoe kan ik een toestel ter overname binnengeven indien ik het nieuwe ter plekke afhaal?

  1. Zorg dat het over te laten toestel volledig is gewist (indien van toepassing). Dit kan je doen door eerst de iCloud uit te loggen. Nadien in de instellingen - algemeen - stel opnieuw in - wis alle inhoud en instellingen. Doe dit zeker alvorens het toestel binnen te brengen! indien hij niet is gewist, is geen overname mogelijk.
  2. Het tegoed bedrag zal in korting gebracht worden op de aankoop van uw nieuw toestel.

NOTA: Indien je het toestel nog niet kan wissen op voorhand, dan kan je het toestel ook nadien binnen brengen. Het bedrag zal u dan per overschrijving nadien op uw rekening betaald worden.

Type toestel Werkend + nieuwstaat Werkend + gebruikt Gebroken scherm Afgeleefd / gebroken / voor- en achterzijde kapot Dood
iPhone SE 60 50 40 30 10
iPhone 6 60 50 40 30 10
iPhone 6s 75 60 40 30 10
iPhone 6+ 80 60 50 30 20
iPhone 6s+ 125 110 75 60 20
iPhone 7 75 60 40 30 20
iPhone 7+ 100 80 60 50 20
iPhone 8 175 150 100 75 30
iPhone 8+ 250 225 150 120 30
iPhone X / Xr 300 270 150 140 40
iPhone Xs 350 325 200 150 40
iPhone Xsmax 400 375 275 190 50
iPhone 11 425 400 300 250 75
iPhone 11pro 600 550 450 350 100
iPhone 11promax 700 650 500 400

125

Nota: overnameprijzen zijn enkel geldig bij aankoop van een nieuwe toestel bij iRepairshop.
Het toestel moet volledig gewist zijn en vrij van icloud (TESTEN!) tenzij als “dood” verklaard.

* Alle prijzen in euro, onder voorbehoud van wijzigingen en afhankelijk van de staat van het toestel.

 

 

Overnames
Hoe retourneer ik een bestelling of defect toestel? (Binnen de garantie)
  1. Indien u een bestelling bestaande uit accesoires of covers wenst terug te sturen ter annulatie van uw bestelling kan u gewoon de stappen in deze link volgen. 
  2. Indien u een iPhone of iPad wenst te retourneren, is het noodzakelijk het toestel eerst te wissen. In geval van een iPhone of iPad kan u dit terugvinden onder: instellingen, algemeen, stel opnieuw in, wis alle inhoud en instellingen. (Indien dit niet lukt vermeld dit ook even bij de zending.) Zorg zelf voor een backup zodat u geen gegevens verliest. Vermeld ook duidelijk dat het gaat om een omruiling, herstelling of annulatie! Nadien volg je alle stappen via deze link                                                                                                                  
  3. Gaat het om een Macbook/iMac/Mac Mini is het enkel noodzakelijk om de iCloud  uit    te loggen. dit kan je terugvinden onder instellingen, Apple id, overzicht, uitloggen. Zorg in dit geval ook zelf voor een backup van uw gegevens. En wis alle bestanden/documenten. Opgelet, dit is geheel op eigen verantwoordelijkheid. iRepairshop kan in geen geval verantwoordelijk gesteld worden voor documenten die niet gewist werden van het toestel. Vermeld ook duidelijk dat het gaat om een omruiling, herstelling of annulatie! nadien volg je alle stappen via deze link

                   

Uw zending zal vervangen/hersteld worden binnen de 2 werkdagen. Of indien u kiest voor een annulatie zal de terugbetaling gebeuren binnen de 5werkdagen na ontvangst.

 

Garantie Herstelling
Hoe stuur ik een toestel op ter herstelling? (Buiten de garantie)
  1. Maak zelf een reservekopie of backup van uw gegevens zodat u geen gegevens verliest.
  2. Volg de stappen in deze link.

Uw toestel zal hersteld worden binnen de 3 werkdagen.

Herstelling
Kortingen bij grote aankopen?

Ben je van plan een grote aankoop te doen van meerdere toestellen? Neem dan eerst contact op met ons via helpdesk@irepairshop.be

Zo kunnen we u een aangepast prijs aanbieden naar gelang de grootte van uw bestelling. 

Korting
Krijg ik een factuur van de aankoop?

U Krijgt bij elke aankoop steeds een factuur met daarop duidelijk de aankoopdatum vermeld voor eventuele garantie.

Bedrijven krijgen ook steeds de factuur met vermelding van hun btw-nummer.

Factuur Garantie
Levering en verzending

Alle verzendingen gebeuren door middel van B-Post verzekerde verzending. De verzendkosten bedragen €6 voor bestellingen onder de €50. Vanaf €50 is de verzending volledig gratis.

De levertermijn binnen België is 1-2 werkdagen, voor buitenland 3-4 werkdagen.

U ontvangt steeds bij elke bestelling een track and trace nummer zodat u het pakket kan volgen.

Verzending
Nieuwstaat / Gebruikt / Refurbished?

Met "nieuwstaat" wordt bedoeld toestellen die zo goed als nieuw zijn, geen of zeer minieme gebruikssporen. De toestellen zijn in de meeste gevallen voorzien van een nieuw scherm en achterzijde. Met andere woorden refurbished (gereviseerd). Elke batterij werd getest en indien nodig vervangen zodat de gebruiksduur van het toestel maximaal is.

Met "gebruikt" wordt bedoeld toestellen met lichte krassen op scherm of achterzijde. Maar uiteraard perfect werkend en voorzien van 2jaar garantie. De batterij werd getest en indien nodig vervangen zodat de gebruiksduur van het toestel maximaal is.

Met "Refurbished" wordt bedoeld dat het toestellen zijn die gereviseerd zijn. Met andere woorden ongeacht de uiterlijke staat (Nieuwstaat of gebruikt) zijn dit toestellen die volledig zijn nagekeken en in orde gebracht. zodat het toestel een perfecte werking heeft.

Toestelconditie
Op voorraad / Binnenkort beschikbaar?

Toestellen waarbij vermeld staat: "in voorraad" kunnen meteen besteld worden en worden geleverd binnen de 24h na ontvangst van betaling. (Op voorwaarde dat de transportdienst geen vertraging heeft.)

Toestellen met daarbij vermeld "binnenkort beschikbaar" zijn toestellen die niet fysiek in stock zijn. Aangezien wij marktafhankelijk zijn, (afhankelijk van wat in recyclage komt). Kunnen wij hierop ook geen specifieke datum zetten wanneer deze terug op voorraad komen. Doorgaans krijgen we wekelijks nieuwe voorraad binnen. Alles wordt dan ook tijdig aangepast online. Je kan je steeds online bij het desbetreffende toestel aanmelden om een mail te krijgen zodra  dit toestel in voorraad komt.

Voorraad
Samenwerking met iRepairshop?

Zit je zelf in dezelfde branche en wens je met ons samen te werken? neem dan contact op met ons via helpdesk@irepairshop.be

Samenwerking
Wanneer heb ik garantie op mijn toestel?

Al onze toestellen worden verkocht met 24 maanden garantie.

De garantie is geldig op alles behalve waterschade en valschade. 

Op de batterij is 12maand garantie. Deze garantie is geldig zodra de capaciteit van de batterij onder de 80% zakt.

Voor de gedetailleerde info kan je steeds terecht in onze algemene voorwaarden.

Garantie