FAQ

Hoe kan ik de overname van een oude iPhone regelen?

Wij kunnen telkens 1 iPhone overnemen, bij aankoop van een nieuw toestel bij ons. Losse overnames worden niet gedaan. De overname-prijzen  kan u in de tabel hieronder terugvinden.

OPTIE 1: Hoe kan ik een toestel ter overname binnengeven indien ik het nieuwe online besteld heb?

  1. 1.Zorg dat het over te laten toestel volledig is gewist (indien van toepassing). Dit kan je doen door eerst de iCloud uit te loggen. Nadien in de instellingen - algemeen - stel opnieuw in - wis alle inhoud en instellingen.
  2. 2.Zorg dat het toestel zorgvuldig ingepakt is in een doos. Steek er een kopie van de factuur bij van de aankoop van het nieuwe toestel en vermeld daarop dat dit een toestel ter overname is.
  3. 3.Breng de doos naar Bpost en vermeld daar dat het voor iRepairshop in zele is (Veldeken 3 9240 Zele) verzending zal gratis gebeuren op onze kosten.
  4. 4.Het tegoed bedrag zal terugbetaald worden op de rekeningnummer waarmee uw bestelling gedaan werd.

OPTIE 2: Hoe kan ik een toestel ter overname binnengeven indien ik het nieuwe ter plekke afhaal?

  1. 1.Zorg dat het over te laten toestel volledig is gewist (indien van toepassing). Dit kan je doen door eerst de iCloud uit te loggen. Nadien in de instellingen - algemeen - stel opnieuw in - wis alle inhoud en instellingen. Doe dit zeker alvorens het toestel binnen te brengen! indien hij niet is gewist, is geen overname mogelijk.
  2. 2.Het tegoed bedrag zal in korting gebracht worden op de aankoop van uw nieuw toestel.

NOTA: Indien je het toestel nog niet kan wissen op voorhand, dan kan je het toestel ook nadien binnen brengen. Het bedrag zal u dan per overschrijving nadien op uw rekening betaald worden.

Type toestel Werkend + nieuwstaat Werkend + gebruikt Gebroken scherm Afgeleefd / gebroken / voor- en achterzijde kapot Dood
iPhone SE 75 60 40 30 20
iPhone 6 75 60 40 30 20
iPhone 6s 100 75 50 30 20
iPhone 6+ 100 75 50 30 20
iPhone 6s+ 150 135 100 75 20
iPhone 7 175 150 100 75 20
iPhone 7+ 200 160 120 90 30
iPhone 8 225 190 130 100 30
iPhone 8+ 300 275 225 170 30
iPhone X 350 320 250 150 50
iPhone Xs 400 375 290 200 50
iPhone Xsmax 450 420 300 200 50
iPhone 11 600 550 400 300 75
iPhone 11pro 700 650 500 400 100
iPhone 11promax 800 700 600 450 125

Nota: overnameprijzen zijn enkel geldig bij aankoop van een nieuwe toestel bij iRepairshop.
Het toestel moet volledig gewist zijn en vrij van icloud (TESTEN!) tenzij als “dood” verklaard.

* Alle prijzen in euro, onder voorbehoud van wijzigingen en afhankelijk van de staat van het toestel.

Hoe breng ik een toestel op een fysieke winkel binnen voor herstelling onder garantie?

U kan in 1 van onze fysieke winkels terecht te vinden via deze link: https://www.irepairshop.be/contact/herstelling

! Let goed op, niet in elk filiaal kan een herstelling meteen ter plekke uitgevoerd worden, lees goed de uitleg bij elk filiaal !

Maak indien mogelijk een afspraak via de online kalender, zo kunnen we u meteen ter plekke helpen. En uw probleem ter plekke oplossen.

Zorg ervoor dat u uw aankoopbewijs meebrengt zodat we de garantie kunnen controleren (indien u dit niet meer heeft kunnen we dit bij ons ook opzoeken. Maar dit leidt tot een langere wachttijd. )

 
 
 
 
 
Heb ik garantie op de batterij van mijn aankoop?

U hebt op elk toestel dat bij ons is aangekocht 1jaar garantie op de batterij. Deze garantie is geldig zodra de conditie van de batterij onder de 80% zakt.

1) U beschikt over een iPhone

(Bij een iPhone te vinden onder instellingen, batterij, batterijconditie)

Indien de batterij onder de 80% scoort kan deze meteen gratis ter plekke vervangen worden na afspraak. Een afspraak kan je maken via één van onze filialen hier te vinden:

www.irepairshop.be/contact/herstelling

Indien u niet kan langskomen kan u hem ook steeds opsturen. Volg dan even onderstaande stappen:

  1. 1. Maak zelf een reservekopie of backup van uw gegevens zodat u geen gegevens verliest.
  2. 2. Op een kopie van de factuur schrijven welk probleem er is.
  3. 3. Het toestel terug in een doos steken. En goed inpakken.
  4. 4. De doos binnen brengen op uw postkantoor opsturen naar Veldeken 3 9240 Zele. LET OP, VERZENDING IS IN DIT GEVAL NIET GRATIS.

Uw toestel zal hersteld worden binnen de 3 werkdagen.

2) U beschikt over een iPad of Macbook

 Bij een iPad of Macbook kan je de batterij niet zelf nakijken, en zal het toestel in een servicecenter van iRepairshop moeten uitgelezen worden.

Een afspraak kan je maken via één van onze filialen hier te vinden:

www.irepairshop.be/contact/herstelling

Indien u niet kan langskomen kan u hem ook steeds opsturen. Volg dan even onderstaande stappen:

  1. 1. Maak zelf een reservekopie of backup van uw gegevens zodat u geen gegevens verliest.
  2. 2. Op een kopie van de factuur schrijven welk probleem er is.
  3. 3. Het toestel terug in een doos steken. En goed inpakken.
  4. 4. De doos binnen brengen op uw postkantoor opsturen naar Veldeken 3 9240 Zele. LET OP, VERZENDING IS IN DIT GEVAL NIET GRATIS.

Uw toestel zal hersteld worden binnen de 3 werkdagen.

 

Hoe stuur ik een toestel op ter herstelling?
  1. 1. Maak zelf een reservekopie of backup van uw gegevens zodat u geen gegevens verliest.
  2. 2. Maak een papier op met minstens volgende gegevens: Naam, adres, adres voor retourzending, email adres, gsm-nummer, een duidelijke omschrijving met welk probleem er is + de toegangscode van het toestel (indien u deze code niet wenst te delen met ons is dat geen probleem. Echter kunnen dan geen uitgebreide test kunnen gebeuren).
  3. 3. Simkaart uit het toestel halen + Hoesje verwijderen.
  4. 4. Het toestel (zonder simkaart en hoes) in een doos steken. En goed inpakken.
  5. 5. De doos binnen brengen op uw postkantoor en opsturen naar Veldeken 3 9240 Zele. LET OP, VERZENDING IS IN DIT GEVAL NIET GRATIS.

Uw toestel zal hersteld worden binnen de 3 werkdagen.

 
Hoe retourneer ik een bestelling of defect toestel?

Aankoopdatum is minder dan 14dagen geleden?

  1. 1. Het toestel volledig wissen. Terug te vinden onder: instellingen, algemeen, stel opnieuw in, wis alle inhoud en instellingen. (Indien dit niet lukt vermeld dit ook even op de factuur)
  2. 2. Op een kopie van de factuur schrijven welk probleem er is / Wat u wenst dat er gebeurd.
  3. 3. Het toestel (zonder simkaart en hoes) terug in de doos steken. En goed inpakken.
  4. 4. De doos binnen brengen op uw postkantoor en melden dat het voor irepairshop in zele is. Verzending is gratis. 

Uw toestel zal vervangen worden binnen de 2 werkdagen. Of indien u kiest voor een annulatie zal de terugbetaling gebeuren binnen de 5werkdagen na ontvangst.

Aankoopdatum is langer dan 14dagen geleden?

  1. 1. Maak zelf een reservekopie of backup van uw gegevens zodat u geen gegevens verliest.
  2. 2. Het toestel volledig wissen. Terug te vinden onder: instellingen, algemeen, stel opnieuw in, wis alle inhoud en instellingen. (Indien dit niet lukt vermeld dit ook even op de factuur)
  3. 3. Op een kopie van de factuur schrijven welk probleem er is.
  4. 4. Het toestel (zonder simkaart en hoes) terug in de doos steken. En goed inpakken.
  5. 5. De doos binnen brengen op uw postkantoor opsturen naar Veldeken 3 9240 Zele. LET OP, VERZENDING IS IN DIT GEVAL NIET GRATIS.

Uw toestel zal hersteld of vervangen worden binnen de 3 werkdagen.

 
 
 
Op voorraad / Binnenkort beschikbaar

Toestellen waarbij vermeld staat: "Op voorraad" kunnen meteen besteld worden en worden geleverd binnen de 24h na ontvangst van betaling.

Toestellen met daarbij vermeld "binnenkort beschikbaar" zijn toestellen die niet fysiek in stock zijn. Aangezien wij marktafhankelijk zijn, (afhankelijk van wat in recyclage komt). Kunnen wij hierop ook geen specifieke datum zetten wanneer deze terug op voorraad komen. Doorgaans krijgen we wekelijks nieuwe voorraad binnen. Alles wordt dan ook tijdig aangepast online.

Krijg ik een factuur van de aankoop?

U Krijgt bij elke aankoop steeds een factuur met daarop duidelijk de aankoopdatum vermeld voor eventuele garantie.

Bedrijven krijgen ook steeds de factuur met vermelding van hun btw-nummer.

Ik ontvang geen mail van de bestelling?

Aangezien onze emails steeds ongeveer dezelfde opbouw hebben, worden ze veelal door mailingservers gezien als spam.

Controleer daarom zeker uw ongewenste mails. U zal daarin zeker de mail moeten terugvinden.

Wachtwoord vergeten? of inloggen lukt niet?

Indien u uw wachtwoord van uw account vergeten bent, of u kan zich simpelweg gewoon niet inloggen, kan u best volgende stappen ondernemen:

1) Vul uw email adres gewoon in op de pagina "inloggen"

2) Klik op "nieuw wachtwoord aanvragen"

3) controleer uw emails (ook ongewenste mails!), hierin ontvangt u een link om uw wachtwoord zeer eenvoudig opnieuw in te stellen.

Betaalmethodes

Bestellingen met verzekerde verzending kunnen online betaald worden, of via overschrijving.

 

 

Toestel in garantie?

Al onze toestellen worden verkocht met 24 maanden garantie, met uitzondering van de accu, hierop heeft u 12 maanden garantie (Tot op een resterende capaciteit van 80%). Mocht er zich een probleem voordoen binnen deze termijn kan u het toestel terugsturen met de post, herstelling gebeurd dan doorgaans binnen de 3 werkdagen. Indien u met het toestel wenst langs te komen dient u eerst een afspraak te maken. Het toestel wordt dan hersteld terwijl u wacht, of u krijgt een nieuw toestel mee. Bekijk de gedetailleerde algemene voorwaarden voor meer informatie.

 
Wat is er bij het toestel geleverd?

Het toestel wordt steeds geleverd inclusief lader, oplaadkabel en doosje.  (iPads, Macbooks en iMacs worden enkel met een gewone verpakking verzonden)

Levering en verzending

Alle verzendingen gebeuren door middel van B-Post verzekerde verzending, en is bovendien volledig gratis. 

De levertermijn binnen België is 1-2 werkdagen, voor buitenland 3-4 werkdagen.

U ontvangt steeds bij elke bestelling een track and trace nummer zodat u het pakket kan volgen.

Nieuwstaat / Refurbished

Met "nieuwstaat" wordt bedoeld toestellen die zo goed als nieuw zijn, geen of zeer minieme gebruikssporen. De toestellen zijn in de meeste gevallen voorzien van een nieuw scherm en achterzijde. Met andere woorden refurbished (gereviseerd). Elke batterij werd getest en indien nodig vervangen zodat de gebruiksduur van het toestel gelijkgesteld is aan een nieuw toestel.

Gebruikt

Met "gebruikt" wordt bedoeld toestellen met lichte krassen op scherm of achterzijde. Maar uiteraard perfect werkend en voorzien van 2jaar garantie. De batterij werd getest en indien nodig vervangen zodat de gebruiksduur gelijkgesteld is aan een nieuw toestel.

Meerdere toestellen

Bij aankoop van meerdere toestellen is korting mogelijk tot zelfs €50 per toestel, neem hiervoor contact met ons op.

Andere herstellingen

Nevenstaande lijst zijn vaak voorkomende reparaties. Voor zaken die hier niet vermeld staan kunt u ons vrijblijvend contacteren.

Herstellingstijden

Vermelde tijden zijn als referentie, toestel inleveren en ophalen dient op afspraak te gebeuren.